Over ons

In ons onderwijs leiden we de digitale makers van de toekomst op. Leerlingen maken creatieve projecten, leren programmeren en denken kritisch na over technologie.

Ons onderwijs

Onze workshops linken digitale vaardigheden, nieuwe media en technologie aan menselijke aspecten en maatschappelijke thema's. Leerlingen ontdekken bijvoorbeeld hoe ze hun eigen virtuele 3D-wereld kunnen maken of programmeren hun eigen robot.  Leerlingen denken na over de toekomst en ze ontdekken dat ze een actieve rol kunnen vervullen in de vormgeving daarvan. We prikkelen de nieuwsgierigheid van leerlingen en bieden ruimte voor eigen invulling en experimenteren. 

De lesprogramma's zijn ontwikkeld door het team van het VR Learning Lab en gebaseerd op ons onderzoek bij Universiteit Leiden, op onze ervaring in de ontwikkeling van programmeercursussen en op de input van talloze docenten.

Hieronder kun je lezen hoe we ook op zeer korte termijn (morgen?) inzetbaar zijn bij jou op school.

Ons team

Onze techdocenten hebben altijd ruime ervaring met het werken met groepen kinderen, bijvoorbeeld door hun opleiding en eerdere werkervaring. Daarnaast hebben zij een passie voor digitale media, die zij graag met de leerlingen delen. Al onze invalkrachten zijn in het bezit van een VoG. Voordat de techdocenten bij je op school komen, hebben wij ze intensief getraind, zowel in digitale vaardigheden als in de klassenpraktijk.

Ook als vervangend onderwijs

We zien hoe basisscholen worstelen met het lerarentekort. Invalpools raken steeds leger, klassen worden verdeeld of soms zelfs naar huis gestuurd. Daarnaast willen ook veel scholen hun leerlingen de digitale vaardigheden van de toekomst aanbieden. Wij zetten ons al lang in om programmeren in het onderwijs te stimuleren. Wij dragen graag een steentje bij aan deze twee grote uitdagingen en zijn daarom de DigiDagen gestart. Twee vliegen in één klap! De DigiDagen zijn onze workshops die op zeer korte termijn in te boeken zijn.