Tijdens de 'DigiDag' zijn de leerlingen echte game-makers! Ze bedenken, ontwerpen en coderen een eigen game

Deze workshop is de eerste workshop uit een serie 'DigiDagen'. Het is ook mogelijk om alleen deze eerste DigiDag in te boeken. We proberen techdocenten beschikbaar te houden om ook verzoeken op heel korte termijn op te kunnen vangen.

Tijdens deze 'DigiDag' zijn de leerlingen echte game-makers!

  • Ze bedenken een eigen zoekspel. Wie of wat moet de speler terugvinden? Wie zijn de personages? Waar speelt het de game zich af?
  • Ze ontwerpen een 3D-wereld waarin de game zich af gaat spelen.
  • Ze gebruiken codeblokken om het spel interactief te maken. 
  • Ze testen hun eigen game uit met onze VR-brillen.

Video

Leerdoelen

Aan het einde van de DigiDag:

  • Heeft de leerling nagedacht over een verhaal en een opdracht voor een spel; kan de leerling het verhaal van de game helder overbrengen op de speler; kan de leerling aan de speler overbrengen wat hij/zij/hen moet doen.
  • Kan de leerling een wereld ontwerpen met CoSpaces Edu; kan de leerling CoSpaces Edu besturen met muis of touchscreen; kan de leerling 3D-modellen manipuleren.
  • Heeft de leerling geleerd hoe je met code de computers precieze instructies geeft; heeft de leerling een basisbegrip van de volgorde van code en hoe de computer deze uitvoert; kan de leerling werken met simpele conditionele blokken.
  • Heeft de leerling deze elementen verwerkt in een simpel spel.

Meer over onze DigiDagen

VR Learning Lab verzorgt volledig verzorgde DigiDagen waar leerlingen Virtual Reality games programmeren, robots maken en apps ontwerpen. 

Onze lesprogramma's zijn zorgvuldig ontworpen en vele malen getest en verbeterd. Elke dag zijn we weer onder de indruk van het enthousiasme van de leerlingen en wat ze aan het eind van de dag hebben gemaakt.

De lesprogramma's van de DigiDagen zijn onderdeel van onze doorlopende leerlijn. Hierin richten we ons op de digitale vaardigheden voor de toekomst.

Leerlingen maken kennis met nieuwe technologie als Virtual Reality en robots en leren hoe ze zelf digitale makers worden. Binnen elk project bieden we ruimte voor differentiatie en helpen we leerlingen hoe ze zich kunnen blijven ontwikkelen.

Wat moet je weten

Media & digitale geletterdheid, Wetenschap & techniek
Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Tijdens schooltijd, Tijdens pauzes, Tijdens vakantie
In en om de school
Tijdsduur: Hele dag
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
Eenmalig
(Exacte periode in overleg met de school)
Niet nodig
Kerndoelen: 2, 5, 9, 45, 54

Kosten

Prijsvorm: Prijs is afhankelijk van de omvang van de opdracht
Totaalprijs: € 435,- per volledig verzorgde lesdag per groep. Neem contact op voor maatwerk, zoals workshops en lessenseries.

Over de aanbieder

In ons onderwijs leiden we de digitale makers van de toekomst op. Leerlingen maken creatieve projecten, leren programmeren en denken kritisch na over technologie.