- Ze ontwerpen levels waarin de speler als actieheld een parcours moet doorlopen en vijanden moet ontwijken tot de finish is bereikt!
- Ze leren rekening te houden met speelbaarheid en begrijpelijkheid. Hoe maak je je spel aantrekkelijk voor de speler?
- Ze gebruiken reeds bekende en nieuwe complexere code om hun games werkend te maken.
- Ze testen elkaars games om nog betere game-makers te worden.
Video
Leerdoelen
Aan het einde van de DigiDag:
- Heeft de leerling minstens twee levels van een actiegame ontworpen, waarin botsingen een rol spelen.
- Kan de leerling in het ontwerp van de game rekening houden met begrijpelijk en haalbaarheid voor de speler.
- Heeft de leerling verbeterde programmeervaardigheden, o.a. begrip van herhaalde code (loops) en parallel uitgevoerde code.
Meer over onze DigiDagen
Deze workshop is de derde workshop uit een serie DigiDagen. We proberen techdocenten beschikbaar te houden om ook verzoeken op heel korte termijn op te kunnen vangen.
VR Learning Lab verzorgt volledig verzorgde DigiDagen waar leerlingen Virtual Reality games programmeren, robots maken en apps ontwerpen.
Onze lesprogramma's zijn zorgvuldig ontworpen en vele malen getest en verbeterd. Elke dag zijn we weer onder de indruk van het enthousiasme van de leerlingen en wat ze aan het eind van de dag hebben gemaakt.
De lesprogramma's van de DigiDagen zijn onderdeel van onze doorlopende leerlijn. Hierin richten we ons op de digitale vaardigheden voor de toekomst.
Leerlingen maken kennis met nieuwe technologie als Virtual Reality en robots en leren hoe ze zelf digitale makers worden. Binnen elk project bieden we ruimte voor differentiatie en helpen we leerlingen hoe ze zich kunnen blijven ontwikkelen.
Wat moet je weten
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
(Exacte periode in overleg met de school)
Kosten
Over de aanbieder
In ons onderwijs leiden we de digitale makers van de toekomst op. Leerlingen maken creatieve projecten, leren programmeren en denken kritisch na over technologie.
Meer over: Virtual Reality Learning Lab