De kinderen gaan de uitdaging aan om spellen voor een gamehal te bouwen.

In dit programma ontwikkelen de kinderen 21e-eeuwse vaardigheden, zoals creatief- en oplossingsgericht denken, samenwerken en presenteren, terwijl zij kennis maken met techniek in relatie tot duurzaamheid. Ter introductie onderzoeken de kinderen wat elektrotechniek precies inhoudt. Vervolgens maken we aan de hand van een interactief spel inzichtelijk welke rol elektrotechniek kan spelen binnen verduurzaming. Daarna is het tijd om met de nieuw opgerichte bedrijfjes een eigen spel te ontwerpen, waarbij de kinderen met de vormgeving experimenteren.

Aan de hand van het ontwerp krijgen ze de tijd om hun spel te bouwen. Ook besteden de kinderen aandacht aan het schrijven van een creatieve pitch om de bedrijfjes te promoten. Ondertussen bedenken ze een knallende slogan en een toepasselijk logo, zodat iedereen klaar is voor het eindevenement: de Gamehal.

Het geld wat de kinderen met de kaartverkoop van dit eindevenement ophalen gaat naar een goed doel, gekozen door de kinderen zelf.

Wat moet je weten

Burgerschap & persoonlijke ontwikkeling, Natuur & milieu, Wetenschap & techniek
Groep 6, Groep 7, Groep 8
Tijdens schooltijd
In en om de school
Tijdsduur: 1,5 uur
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
Half schooljaar
(Exacte periode in overleg met de school)
Niet nodig
Kerndoelen: 39, 42, 44, 54, 55

Kosten

Prijsvorm: Prijs is afhankelijk van de omvang van de opdracht

Over de aanbieder

Bij Fawaka Ondernemersschool leren kinderen ondernemen met oog voor de wereld en de mensen met wie ze die delen.