Bijna niemand kan meer zonder een telefoon. Maar hoe gaan we er nou echt verstandig mee om? Hoe zorgen we ervoor dat het leuk blijft? Daar gaan we in deze les het gesprek over aan!

In deze voorlichting bespreken we de positieve kanten van telefoongebruik, maar ook de gevolgen van overmatig telefoongebruik en beeldscherm-gebruik. De leerling ziet in dat er verschillende manieren zijn om met media om te gaan en herkent het effect van media op zichzelf en naasten. Nadat de leerlingen een video (ontwikkeld door Digiwijzer) over telefoongebruik hebben gezien, beantwoorden zij aan de hand van een werkblad een aantal vragen. De leerling krijgt inzicht op de invloed van media in het eigen leven en herkent patronen in het eigen mediagebruik. Ook worden deelnemers zich bewust van het belang van persoonlijke mediavaardigheid.

Wat moet je weten

Burgerschap & persoonlijke ontwikkeling, Media & digitale geletterdheid
Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Tijdens schooltijd
In en om de school
Tijdsduur: 1,5 uur, Dagdeel
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
Eenmalig, Kort (2-5 weken), Half schooljaar, Heel schooljaar
(Exacte periode in overleg met de school)
Niet nodig

Kosten

Prijsvorm: Prijs is afhankelijk van de omvang van de opdracht
Totaalprijs: In overleg, daar komen we samen wel uit!
Verwachte materiaalkosten: -
Verwachte reiskosten: -

Over de aanbieder

We hebben maar één missie: een Digiwijzer Nederland. Iedere leerling, leerkracht en ouder Digitaal Geletterd! Daarnaast zetten wij ons in voor Burgerschap. Samen maken we het verschil!