De filosofielessen van Junior Campus zijn ontwikkeld door studenten Filosofie van de Universiteit van Amsterdam. Aan de hand van de film 'Dr Seuss: Horton hears a Who' gaan de leerlingen discussiëren over wat bestaat en wat niet. En wanneer iets bestaat. Zijn wij mensen allemaal verschillend of lijken we allemaal toch wel heel veel op elkaar? De leerlingen leren hun meningen te verwoorden, naar elkaar te luisteren en elkaar te respecteren.
Begrippen:
Tact, bestaan, waarheid, gedachten.
Vaardigheden:
Samenwerken, kritisch denken, vastleggen, vertrouwen, vragen stellen.
Duur:
4 lessen van 60 minuten
Structuur:
Onze lessen en projecten zijn zo opgebouwd dat ze voor verschillende doeleinden en breed inzetbaar zijn. De lessen kunnen ingezet worden voor kleinere groepen, zoals bijvoorbeeld een plusklas, leerlingenraad of naschoolse activiteit, maar ook voor hele klassen in het kader van de werkdrukverlaging of invulling 5e schooldag.
Prijsinformatie:
De prijzen van onze lessenseries en projecten zijn afhankelijk van de hoeveelheid deelnemers en de lessenserie (keuze uit 4, 6, 8, 10 of 12 lessen) of projecttype.
Neem contact met ons op om een gedetailleerde offerte te ontvangen. In overleg is maatwerk mogelijk. We vinden altijd een passende oplossing.
Een volledig overzicht van onze lessenseries en projecten kun je vinden op https://juniorcampus.nl/ons-aanbod/
Wat moet je weten
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
(Exacte periode in overleg met de school)
Kosten
Over de aanbieder
Junior Campus ontwikkelt lessen en concepten waarin we leerlingen op een eigentijdse manier kennismaken met Wetenschap & Technologie en onderzoekend en ontwerpend leren.
Meer over: Junior Campus