Leerkrachten en vakprofessionals versterken elkaar bij het geven van betekenisvol onderwijs. De Haagse Hogeschool en Inholland Den Haag hebben een scholingstraject ontwikkeld dat bijdraagt aan de versterkte rol van vakprofessionals binnen het basisonderwijs. De gemeente Den Haag draagt bij aan het traject.

 

Je gaat gericht aan de slag met de drie belangrijke pijlers binnen het basisonderwijs

  1. Pedagogisch handelen - creëer een veilig leef-en leeromgeving waarbij relatie, autonomie en competentie centraal staan. 
  2. Didactisch handelen - ontwerp en evalueer leeractiviteiten, met gebruik van (vak)didactische, betekenisvolle en activerende werkvormen die aansluiten bij de belevingswereld van de leerlingen.
  3. Vakinhoudelijke en professionele identiteit - reflecteer kritisch op eigen professioneel handelen en zet eigen kwaliteiten tijdens de lessen optimaal in.

 

Zet jouw vakkennis om in betekenisvolle lesactiviteiten

  • Vergroot je betrokkenheid bij het basisonderwijs
  • Zet eigen vakkennis om in een uitdagend en betekenisvol lesprogramma
  • Draag kwalitatief bij aan het lerarentekort
  • Verlaag de werkdruk bij leerkrachten


Ervaringen deelnemers scholingstraject

 

Praktische informatie

Start februari 2025
Duur 10 woensdagmiddagen verspreid over 20 weken, de data van de lesmiddagen zijn nog onder voorbehoud

Inhoud
- 10 bijeenkomsten van een dagdeel
- 3 uur coaching
- 1 praktijkbezoek

Studielast 84 uur (3 Europeans credits)
Kosten € 1.000 € 350,- per deelnemer (door tijdelijke bijdrage van Gemeente Den Haag)
Voor wie vakprofessionals actief in het Haagse basisonderwijs
Voorwaarden voor deelname 
- Werkzaam in het basisonderwijs (vast of flexibel maar minimaal 1x per week)
- Aanwezigheid van 80% bij de bijeenkomsten
- Actieve deelname aan de opdrachten, discussies en presentaties

Inschrijven en informatie

Het nieuwe traject start in februari 2025. Houd deze pagina in de gaten voor updates.

Wil je meer informatie over het scholingstraject? Neem dan contact op met projectleider Juul van der Meer via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..