Wanneer een leerling in de leeftijd van 8-13 jaar niet goed in zijn/haar vel zit, kan dit als gevolg hebben dat de leerling niet goed kan meekomen in de klas. Twinkelend biedt dan uitkomst. Met oprechte aandacht voor de leerling gaan we samen aan de slag met zijn of haar hulpvraag. Zo kan de docent de focus houden op de overige leerlingen uit de klas.
Tijdens een kortlopend traject van 6-8 sessies, die wekelijks plaatsvinden en ongeveer 1 uur duren, gaat Twinkelend individueel met de leerling aan het werk.
Op een ontspannen manier gaan we pratend en aansluitend op de hulpvraag van de leerling aan de slag. Verschillende werkvormen, die aansluiten op de belevingswereld én interesses van de leerling, worden spelenderwijs ingezet.
De werkvormen bestaan bijvoorbeeld uit visualisaties, creatieve werkvormen (tekenen, kleien, schilderen, werken met poppetjes of knuffels) en diverse spelvormen. Hierdoor is het mogelijk bij de kern van het probleem te komen.
Tijdens de coaching wordt de leerling begeleid naar de oplossing die het in zich heeft met de focus op eigen gedrag, kwaliteiten en talenten. Deze inzichten zorgen voor meer zelfvertrouwen en voor meer innerlijke verbinding waardoor ze op eigen kracht twinkelend hun pad kunnen vervolgen.